söndag 27 november 2011

Första advent

Tänkte bara uppdatera väderläget så här i adventstid. Mycket blåsigt under förmiddagen men varmt, 11-12 grader. Jag fortsatte min städning inomhus och bestämde sedan att jag skulle gå ut. Då började det regna. Typiskt! Sedan började det REGNA och nu menar jag spöregn. Ett bra tillfälle att gå ut och filma lite, tänkte jag. Torparkärringen vill ju så gärna dela med sig av julstämningen ;-)

Det blev inte riktigt som jag tänkt. Det började nämligen blåsa något oerhört så jag hade problem med att stå stilla. Så här blev det i alla fall:


För att inte förstöra kameran slog jag av den, vilket var synd. Vinden ökade nämligen i styrka och regnet kom från sidan! En bit av en takplåt kom flygande från vedförrådet och jag fick hålla fast ytterdörren allt vad jag orkade. Årets första advent bjöd alltså på en liten tromb. Torparkärringen blev både kall i brallan och dyngsur av regnet. Lusten att åka på julskyltning avtog också, så nu blir det hemmamys istället. Får se om jag kan bjuda på något mer stämningsfullt senare. Nu ska jag gå och tända inne hos Kråkis och stänga hennes dörr. Regnet flög in till henne också, så det blev till att torka golvet. Städning både hos t-kärringen och Kråkis = )

3 kommentarer:

  1. Oj vilket oväder ni fick. Här har det blåst lite igår men idag så var det ganska lugnt.
    Grått och plusgrader så jag skulle gärna ta emot lite snö nu för att lysa upp det mörka.

    Hoppas att inget blev förstört och att vädret lugnat ner sig.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Oj,pj, ska säga du fick väder. Här har det inte varit så illa men visst blåser det lite men inget att oja sig för. Såna dagar är det nog skönast inne.
    Ha en fin start på veckan :)

    SvaraRadera
  3. Himmel ja, vad det blåste igår och regnade. Men blåste inte dina plstagran omkull? Iaf är det skönt att mysa inne när det är busväder. Och visst är det skönt att bo i obygden och göra precis som man vill, hehehe... känner nog igen mig lite där! Så fortsätt och hyssa...
    heanku

    SvaraRadera