lördag 12 november 2011

Så mycket bättre!

Detta är bara en parentes, men jag vill så gärna dela mina tankar med er. Dagens avsnitt av Så mycket bättre är helt fantastiskt! Jag har inga CD:s med Timbuktu, men jag har såklart hört många av hans låtar. Denna säsongs artister gör verkligen något speciellt av dem. Ledin var underbar liksom E-Type. De andra likaså. Nu är det inte slut ännu, jag skriver i reklampausen. Måste banda detta avsnitt i morgon när reprisen sänds...

Vad jag mer måste göra är att kolla lite på Eva Dahlgrens skivor. Hon är en fantastisk artist som jag inte heller har i samlingen. Vad gäller Timbuktu, så tror jag att maken skulle gilla honom. Ett litet julklappstips måhända ;-)

I övrigt har jag inte mycket att förtälja. Tillbringade dagen ute, fortsatte täcka över de glipor inne hos Kråkan som släpper ut go´värmen. Hittade några tulpanlökar som jag grävde ner. Har kluvit ved och gissa om det börjar vara varmt inne. Jag har eldat som en tok! Det behövs, all denna råa luft gör tillvaron än mer grå.

 Nej, nu måste jag sluta. Reklamen är slut. Ha det så gott och allt är ju så mycket bättre när det är lördag, eller hur?


4 kommentarer:

  1. Tycker det är en kanon bra serie :)tycker det är synd att de bara spelar Lahles låtar på radion, de andra har ju oxå gjort bra tolkningar Kram Suss

    SvaraRadera
  2. jag gillar ju också programmet... roligt att höra tolkningarna av låtar. Tycker om att musiken ges utrymme men den sista "tillsammanslåten" har de kortat ner denna säsongen vilket jag tycker är tradigt. Några minuter mindre ladugårdsfjomp hade varit bättre.

    Men så kallt du och dina skogsvänner hade det... brrr... natten till idag. Själv var jag ute i gårkväll och spanade efter kometer och svansar och sånt men inte såg jag något...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Dahlgren och Ledin kan ju aldrig vara fel och Timbuktu, alltså ungarna spelar ju honom och mor har sett han live, här i Drammen faktiskt. Yes, där svänger det, den musiken gillar jag :)

    SvaraRadera
  4. Ojdå, så många inlägg du hunnit med. Visst är det kul med alla växter som är vackra på hösten. Minst lika bra som blomningen på sommaren. Här funderas också på buskar och småträd med vackra höstfärger. Har inte sett på det där musikprogrammet, så kan inte kommentera det...
    heanku

    SvaraRadera