lördag 5 november 2011

Vad ska man säga...

Först vill jag hälsa min nya följare välkommen! Så kul! Jag blir direkt ett litet barn igen när jag ser att skaran utökas. Jag vill också passa på att tacka för underhållande kommentarer, att börja blogga var verkligen en bra idé! = )

Så till rubriken. Min make har fått paket. Ett ganska stort sådant dessutom, fast inte en sådan present man vill ha. Jag fick ett sms med denna bild:


Den stackars mannen har halkat och fått en spricka i foten. Dessutom har han skadat musklerna och domen löd; 6-8 veckor. Vad ska man säga... Får nog fixa några extra, riktiga paket till jul för att pigga upp honom...

Vädermässigt har dagen varit lika dimmig och fuktig som igår. Temperaturen ligger stadigt på 9 grader. Varmt och skönt för årstiden så jag klagar inte. Förutom isolering hos Kråkan, som för övrigt verkar trivas i sitt nya bo, har jag ägnat mig åt att lysa upp tillvaron lite mer. Torparkärringen ägnar sig ju åt att höja mysfaktorn överallt där hon vistas. Jag har börjat pynta lite på bron. Tänker slänga lite granris på stolen också och gärna något mer.


Sedan är jkag sådan att jag tycker man får göra vad man vill om man bor i skogen. Det gäller inte bara där. I norr började jag till Allhelgona med att sätta granar i blomlådor och ett år var det riktigt mörkt och ingen snö. Då satte jag ljus i en liten gran också. Den traditionen har jag behållit, så idag hämtade jag en lillgran som har fått en ljusslinga. HÖG mysfaktor!


Det är kolsvart här så det behövs mycket myslyse = ) Jag har dessutom tänt marschaller ikväll, så det är riktigt trivsamt. Om man skriver om mys, går det inte att undvika en bild på någon som personifierar ordet mys på ett strålande sätt.




Den här snubben kan må gott! Han kan tydligen bete sig på motsatt vis också. Idag överraskade han mig verkligen genom att plötsligt börja busa! Va?!! Tasse leker! Det hör inte till vanligheterna, han ägnar sig oftast åt det som bilderna visar. Det livade upp stämningen i alla fall och ökade t-kärringens välbefinnande ytterligare.

Som ni hör så har det varit en riktigt trevlig dag, bortsett från nyheterna från maken. Kråkan gick självmant in i boet ikväll och nu sitter hon på takstolen och sover. Själv ska jag mysa vidare med Så mycket bättre. Hoppas att ni haft en lika bra dag och att ni myser ordentligt nu ikväll!

4 kommentarer:

  1. Tråkigt med gubben... men nu kommer han väl hem i a f? Din gran i skottkärran är ju TOPPEN! Så fin och lite kul med jul på hjul, haha.

    Har själv flyttat lite på mina spotlights utomhus. Lite nytt att glo på behövs. Räfsat löv, flyttat löv och lagt ut dem i rabatterna i stället. Orkar inte med mellanlagring i komposten... nä, rakt där det ska till slut är min melodi sedan fixar maskarna resten. Pippisarna gillar också när löven ligger där - de sprätter runt och har världens kalas.

    Kissemissemåns ser ju för härlig ut där han ligger... påminner lite om katten Gustaf. Masai ligger och sover och är totalt väck. Vi hade oxstek till middag och efter en sådan måltid brukar an bli halvt medvetslös, typ proteinkoma?

    Nu ska här bli det kaffe (oh, muggen kom NU), lite nötter och såklart Så mycket...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Tasse ser ut att ha intagit den positionen jag längtar efter bara kl blir 22 (och ingen tlf före den tid tack..) Ljus nu i mörkret är tidigt och även om det ser mysigt ut hade jag nog tittat två ggr mot din skottkärra om jag åkt förbi, men, i skogen gör man som man vill :)

    SvaraRadera
  3. Låter mysigt hos dej med gran o allt :) kissen myser ju hela tiden :) Hur går det för maken? kan han ta sig till dej eller blir han låst där uppe? Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Åh jag får genast lite julmyskänsla när jag ser din gran även om det känns lite tidigt...
    Tasse ser verkligen ut att njuta av livet...
    KLART att du kan åka ner till österlen för att titta på allt som lyser nästa år. Du är så välkommen!!!
    Kram mia

    SvaraRadera